حفظ احیا توسعه و بهرهبرداری عرصههای ملی بر عهده منابع طبیعی است
حفظ احیا توسعه و بهرهبرداری عرصههای ملی بر عهده منابع طبیعی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری خراسان رضوی در راستای طرح امطار و تکام دومین کارآگاه آموزشی استانی حفاظت و احیای منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرستان باخرز برگزار شد .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این مراسم طی سخنانی گفت: حفظ ،احیا ،توسعه و بهرهبرداری اصولی از اراضی ملی بر عهده منابع طبیعی میباشد.
دکتر محسن فنودی افزود ۷۰ تا ۸۰ درصد اراضی هر شهرستان متعلق به منابع طبیعی و آبخیزداری است که هم اکنون ۷۵۶ هزار هکتار آن اراضی در سطح استان را جنگلهای دست کاشت و ۵۹۲ هزار هکتار دیگر را جنگلها و پوشش گیاهی بیابانی تشکیل میدهد.
وی ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از اراضی ملی یادآور شد منابع طبیعی علی رغم وظیفه ذاتی خود، در زمینه واگذاری زمین به امر مسکن شهری و روستایی، طرحهای اشتغال زا و مولد کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و معدنی نهایت همکاری را به عمل آورده چون خود را خادم و خدمتگزار مردم میداند
وی ضمن تاکید بر همکاری و مشارکت آحاد مردم و مسئولین در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت خاطرنشان کرد : طرح مردمی کاشت یک میلیادر درخت د ر کشور یک طرح کارشناسی شده است که درسطح استانها، کمیته علمی دارد تا بر اساس اقلیم هر منطقه گونه های سازگار با منطقه و کم آب طلب کاشته شود.
در ادامه مراسم سراجی مدیر کل دفتر امور شوراهای استانداری خراسان رضوی به لزوم توانمندسازی جوامع محلی با استفاده از تجارب منابع طبیعی تاکید کرد . در این مراسم حسن نژاد فرماندار شهرستان باخرز بر لزوم اجرای پروژههای آبخیزداری در سطح شهرستان تاکید کرد در ادامه فراگیران حاضر در جلسه با تجارب کسب شده در حفظ احیای منابع طبیعی روستای دیزباد در نیشابور به وسیله تسهیلگر روستا آشنا شدند

نظر شما :