کاشت نهال در کانون‌ بحرانی فرسایش بادی گناباد(باشگاه خبرنگاران جوان)

۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۸ کد : ۳۰۳۲۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۳
کاشت نهال در کانون‌ بحرانی فرسایش بادی گناباد(باشگاه خبرنگاران جوان)

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گناباد گفت: کاشت نهال یکی از مهمترین اقدامات در جهت قطع فرسایش بادی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: روستای دق حاج اسحاق یکی از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در گناباد است که کاشت نهال در این محل صورت گرفته است.

او افزود: کاشت نهال به صورت جمع آوری بذر، نهال کاری همراه با آبیاری
  و بذر پاشی جهت افزایش درصد سبزینگی در سطح ۱۰۰ هکتار با گونه‌های مقاوم به خشکی و بذرهای تاغ، اشنیان و گونه‌های شورپسند با هدف بیابان زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش طوفان‌های گرد و غبار اجرا شد.

 

 

نظر شما :