کاهش ۸۰ درصدی جرائم قطع درختچه های تاغ و اشجار جنگلی و بوته های مرتعی در شهرستان بردسکن(قدس آنلاین)
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی؛ محمد یاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری
شهرستان بردسکن در گفتگو با قدس آنلاین
گفت: یکی از معضلات شهرستان بردسکن در سال های قبل مشکل قطع درختچه های تاغ و بوته
های مرتعی و تولید زغال بود که با توجه به وسعت زیاد محدوده استحفاظی شهرستان و
کمبود قرقبان حفاظت صد درصدی از منطقه را بسیار مشکل کرده بود. وی از جمله اقدامات
تاثیرگذار در کاهش جرائم مربوط به قطع درختان و درختچه های جنگلی و بوته های
مرتعی، اجرای طرح همیار طبیعت با هدف افزایش سطح آگاهی مردم درخصوص اهمیت منابع
طبیعی و حفاظت از آنها، نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای آقا مهدی و محمدزورآب
و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و بوته کنی،
افزایش بارندگی ها و رونق کشاورزی و بهبود معیشت مردم منطقه
با اجرای عملیات آبخیزداری و
کنترل هرزاب و کاهش خسارت سیل به کشاورزان، افزایش میزان جریمه ها و بازدارندگی
بیشتر از وقوع جرم ، گشت زنی مداوم یگان حفاظت در منطقه و
پیشگیری از وقوع جرم و شیوع ویروس کرونا و بسته
شدن کافه ها و قهوه خانه ها را ازدلایل اصلی
کاهش جرائم قطع درختچه های تاغ و بوته های مرتعی
اعلام کرد.
وی
اظهارداشت: رویکرد معلول گرا و حل مقطعی معضلات و جرائم منابع طبیعی از جمله جریمه
کردن و برخورد قضائی با متخلفین نوش داروی حل معضلات و مشکلات منابع طبیعی نیست
بلکه با رویکرد مدیریت جرم بهتر می توانیم
این گونه جرائم را مدیریت کنیم و از بین ببریم که اقدامات سالهای اخیر منابع طبیعی
بیشتر مبتنی بر این رویکرد بوده است . رئیس اداره منابع
طبیعی و آبخیزداری بردسکن
افزود: هر یک از ما می توانیم سهمی بزرگ در حفاظت از منابع طبیعی کشورمان داشته
باشیم و شماره تلفن ۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم با یگان حفاظت از منابع طبیعی، آماده
دریافت هر گونه هر گونه اطلاعات درخصوص تخریب و تصرف اراضی
ملی، قاچاق چوب، آتش سوزی و ... می باشد.

نظر شما :