تفاهم نامه همکاری احیای مشارکتی معدن شن و ماسه در شهرستان جوین
به گزارش خبرنگار ما ، تفاهم نامه همکاری احیای مشارکتی معدن شن و ماسه شهرستان به امضاء رسید.
محمد رضا بهروزی فر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین با بیان این خبر گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر گردید 10 هکتار از وسعت عملیات برداشت شن و ماسه از معدن بصورت مشارکتی توسط بهره بردار، عملیات احیایی اجرا گردید.
وی افزود: بطور کلی هر برداشت از عرصه ها اعم از شن و ماسه می بایست با اجرای عملیات بذرپاشی و بوته کاری جبران گردد.
وی این اقدام را در راستای جلوگیری از فرسایش خاک ارزیابی نمود و گفت تا پایان سال سال جاری در سطح شهرستان جوین بیش از 50 هکتار احیای مشارکتی توسط بهره برداران مجاز خواهیم داشت.
وی آموزش و نظارت بر روند اجرای طرح های مدیریت بیابان و تأمین بذر مورد نیاز بهره برداران معدنی را جزء وظایف ذاتی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برشمرد و گفت: از 165000 هکتار مساحت شهرستان جوین 40000 هکتار بیابان، 105000 هکتار مرتع، 200 هکتار جنگل دست کاشت و مابقی مستثنیات می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین خاطر نشان کرد در شرایط سخت خشکسالی و کم آبی ضرورت حفظ و احیا مراتع و بیابان ها برای تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش ضروری است.

نظر شما :