زبر خان - اتمام عملیات بذرپاشی 250 هکتار از اراضی مرتعی در شهرستان زبرخان
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی پروژه عملیات ذخیره نزولات توأم با بذر پاشی در سطح 250 هکتار از مراتع شهرستان زبرخان با مشارکت مرتعداران به اتمام رسید .
علی اصغر سهلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زبرخان با اعلام این خبر گفت: پروژه احیاء و اصلاح مراتع که با هدف حفظ آب و خاک و ذخیره نزولات جوی و کاهش فشار به مراتع شهرستان اجرا شده است؛ در واقع موجبات تغذیه سفره های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهان مرتعی و بالطبع رشد اقتصادی خانواده های منتفع از مراتع را به همراه دارد.
وی افزود: مرتع چاه نوروزی از مراتع دارای طرح مرتعداری احاله مدیریت شده به مرتعداران که در سطح معادل 250 هکتار با بذوری همچون سکاله ،النگاتوم و آتریپلکس بذرکاری گردید.
وی خاطر نشان کرد این پروژه که مورد بازبینی دکتر انصاری رئیس گروه اصلاح و احیاء مراتع سازمان جنگلها واقع شد مثبت ارزیابی گردید.
دکتر انصاری در گفتگوی کوتاهی به خبرنگار ،گفت در راستای مشارکت مردمی و احیای مراتع دارای احاله مدیریت اقدامات مثبت و مفیدی در شهرستان زبرخان انجام گرفته است.
اضافه می نماید وسعت مراتع منطقه چاه نوروز بالغ 6800 هکتار بوده که دراین مرحله 250 هکتار آن بذرکاری شده و 330 بهره بردار با 6800 راس دام سبک و مجاز از آن تعلیف میگردند.

نظر شما :